Na rebrinách sa dokážete vyblázniť a spestriť si vďaka nim každý tréning

0
513
Na rebrinách sa dokážete vyblázniť a spestriť si vďaka nim každý tréning
Na rebrinách sa dokážete vyblázniť a spestriť si vďaka nim každý tréning

Kto by si nepamätal zo základnej školy rebriny. Zväčša len tak zdobili stenu a len málokedy sme na nich cvičili. Dnes rebriny patria medzi obľúbené pomôcky na cvičenie, ktoré sa využívajú pre spestrenie tréningu. Pri troche fantázie dokážete tréning pomocou rebrín nielen spestriť, ale si tiež na nich zostaviť celý set cvičení.

Kam s rebrinami a ako vyzerajú

Rebriny nájdete v športovom centre, v telocvični a nainštalovať si ich môžete aj doma. Rebrina na cvičenie sa veľmi často využíva v rehabilitačných centrách. Ak máte v dome dostatok miesta či pivnicu, vrele vám odporúčame vsadiť práve na rebriny na cvičenie a jednu túto skvelú pomôcku si kúpiť. Pevnosť rebrín je zabezpečená vďaka kotveniu do zeme a do stropu. V závislosti od hustoty priečok sa dajú na rebrinách robiť rôzne cviky. Na rebriny je možné zavesiť doplnkové pomôcky, napríklad hrazdy, TRX laná či gumy na cvičenie. Vďaka týmto doplnkom sa počas tréningu zaručene nebudete nudiť. Pre inšpiráciu kliknite na e-shop inSPORTline, v ktorom nájdete všetky spomínané pomôcky na cvičenie.

Pred tým, ako začnete cvičiť

Počas cvičenia na rebrinách buďte opatrní predovšetkým pri cvikoch vo výške. V okolí rebrín musíte mať dostatok priestoru, aby ste sa pri rôznych výpadoch neudreli do nábytku či do steny. Cvičenie na rebrinách dokáže byť náročné, a preto cvičte vo funkčnom športovom oblečení. Takéto oblečenie vám umožní voľnosť pohybu, odvedie pot a bez limitov bude tiež vaše rozpätie cvikov. Súčasťou oblečenia je športová obuv dodávajúca členkom stabilitu. Rebriny na cvičenie sa iste stanú vašou obľúbenou pomôckou, vďaka ktorej si vybudujete svaly, zlepšíte ohybnosť alebo precvičíte boľavú chrbticu.

Malá inšpirácia na cvičenie

Ako sme už spomínali, rebriny na cvičenie vám dávajú možnosť pestrého tréningu. Inšpiráciu pre cvičenie nájdete na internete, ale myslíme si, že si poradíte aj sami. Skoro všetky cviky, ktoré bežne robíte na zemi, sa dajú preniesť do výšky resp. sa dajú na rebrinách mierne modifikovať. Napríklad drepy. Stačí, aby ste si jednu nohu opreli o rebriny a druhou drep vykonávali. Svaly na stehnách dostanú týmto spôsobom oveľa viac zabrať ako pri bežných drepoch. Do rebrín je možné zavesiť obe nohy, ruky položte na zem a robte kľuky. Zavesením tela na rebriny dosiahnete pretiahnutie chrbtových svalov. Takto zavesení priťahujte kolená k hrudi, o pár sekúnd pocítite ako pracujú vaše brušné svaly. Cviky si dokážete ešte viac sťažiť používaním odporových gúm.