Ako často by sme (ne)mali športovať?

0
21

Ak sa niekto rozhodne do života zaradiť šport, určite má na to dôvod. Zdravý životný štýl, chudnutie, socializácia v teame, ale i jednoduchá túžba robiť, šport, ktorý sa nám dlho páčil.

Systematické ničenie zdravia

Pod tým si väčšinou predstavíme nezdravý životný štýl. Alkohol, cigarety, vysmážané jedlá a nedostatok pohybu. V konečnom dôsledku však pre nás môže potenciálne riziko predstavovať aj prílišný nadbytok športových aktivít. Ak máte každý druhý deň futbal, určite si počas voľných dní nedávajte volejbal alebo žiadny iný šport. Vaše telo potrebuje čas na regeneráciu.

Aká je tá optimálna hladina pre naše telo?

To je pri každom človeku individuálne. V zásade však platí, že by sme si mali oddýchnuť a doplniť telu potrebné živiny. AK to nedokážete len prostredníctvom stravy a spánku, určite siahnite po nejakých výživových doplnkoch.

Magnézium proti kŕčom, zinok, vápnik na kosti, kĺbovú výživu, no najmä proteíny, vďaka ktorým naše svaly rastú a sú silnejšie. V dnešnej dobe môže byť dosť ťažké získať kvalitné potraviny v supermarketoch, no máme šťastie, že je na trhu toľko dostupných a kvalitných náhrad.

Čomu sa treba vyhnúť?

Ak aj praktizujete viac športov, vyhnite sa nedomyslenej záťaži. Máte nejaký tréning každý deň? Určite necvičte naplno. Cítite únavu a stres? Strácate kilá? Dajte si 2 týždne pauzu. Pretrénovane začne stratou energie, pokračuje malým zranením, kedy začnú odchádzať jednotlivé končatiny a môže vyústiť až do infarktu alebo smrti.

Na vtipnej hláške “Športom k trvalej invalidite” predsa len niečo je. Platí však len v tom prípade, že beriete šport nezodpovedne a nemáte kontrolu na vlastným výkonom. AK dodržíte všetky bezpečnostné opatrenia, môžete si užívať radosť zo športu a zdravé telo, ktoré dostanete za odmenu.