Nápoje, ktoré zlepšia Váš spánok

0
152

Spánkom údajne strávime tretinu svojho života. Je jednou z najobľúbenejších (ale najmä najdôležitejších) fáz dňa. Každý túži skočiť po dlhom a neľahkom dni do mäkučkej postele. Nie všetci však môžu pokojne spať. Niektorí sú zaneprázdnení, iným sa nedarí zaspať paradoxne z veľkého vyčerpania, ale existujú aj ľudia trpiaci hypnofóbiou – strachom zo spánku. Vyskúšajte celkom jednoduché, no predsa „čarovné“ nápoje, ktoré Vás za pár minút zvalia do postele. 

V dnešnej dobe asi každý rád uvíta recept na dobrý spánok. Pri ochutnávke týchto nápojov nemáte čo stratiť, pochutnáte si na nich a zaspíte ako bábätko. 

ČEREŠŇOVO-VANILKOVÝ DŽÚS

– najchutnejší z predspánkových nápojov, ktoré sa dajú vymyslieť

Na prípravu potrebujete:

  • 2 dcl 100%-ného čerešňového džúsu
  • 2 kvapky extraktu z vanilky

Kyslé čerešne sú bohaté na hormón melatonín, ktorý reguluje spánkový cyklus. S vanilkou dodáte ovocnému džúsu upokojujúcu vôňu. Navyše, vanilka má priaznivé aromaterapeutické účinky na Váš organizmus.

Ak si tento rubínovo-červený nápoj doprajete každé ráno a večer asi 1 hodinu pred spaním, potešíte ním nielen svoje chuťové bunky, ale pomôžete si ním aj ku kvalitnému spánku a ráno vstanete plní energie.

LEVANDUĽOVO-HARMANČEKOVÝ ČAJ

Na prípravu potrebujete:

  • 1 lyžička levanduľových púčikov
  • 1 lyžička harmančekových púčikov
  • podľa chuti môžete pridať ešte med alebo mlieko

Bylinky zalejte horúcou vodou a lúhujte 10-15 minút.

Harmanček podľa výskumov obsahuje apigenin, ktorý viazaním na receptory aminokyseliny GABA v mozgu účinkuje rovnako ako lieky na upokojenie. Je veľmi dôležitý, pretože GABA hrá obrovskú úlohu v centrálnom nervovom systéme, upokojuje a pomáha pri zaspávaní. Levanduľa zasa vyvoláva ospalosť vďaka svojej vôni. Spojenie týchto dvoch bylín v čaji má skvelé relaxačné účinky.

HORÚCI MLIEČNY NÁPOJ

– je pre Vás okamžitou vstupenkou do ríše snov

Na prípravu potrebujete:

  • pohár teplého mlieka
  • štipku muškátového orieška
  • 2 lyžičky medu

Teplé mlieko Vám zvýši telesnú teplotu, čo Vás uvoľní a zrelaxuje. Med obsahuje l-tryptofán dôležitý pre odpočinok. Je to východisková látka serotonínu. Ten po premene na melatonín reguluje cyklus spánku. Muškátový oriešok je veľmi silné korenie. Užite ho v horúcom nápoji s mierou, lebo pri predávkovaním sa môžete cítiť ako opití a dokonca mať i halucinácie. Je však vynikajúci pomocník pri nespavosti a funguje ako sedadíva.

Zdroj: everydayroots.com

Foto: theverdantlife.com, destinationspavacations.typepad.com, milliemirepoix.wordpress.com