Raňajky – najdôležitejšie jedlo celodennej stravy!

0
171

Raňajky sú považované za základ celodennej stravy. Zástanci zdravej výživy a životosprávy sa neustále snažia ľuďom prizvukovať ich dôležitosť, keďže mnohí z nás tento fakt podceňujú, čo sa následne prejavuje zníženým výkonom v práci, ba dokonca stratou energie.

Každý z nás by mal ovládať základy zdravej životosprávy!

Čo by ste povedali na také zdravé raňajky pre vašu firmu? Zamestnanci by pracovali omnoho efektívnejšie a netrpeli by nedostatkom energie, čo je problémom snáď každej spoločnosti. Základom je, aby boli raňajky bohaté na tzv. pomalé cukry, bielkoviny a bezpochyby i tuky, ktoré nájdeme najmä v mliečnych výrobkoch, vajíčkach, ovocí, zelenine či orechoch. Dôležité je pozorne sledovať zloženie a výživové hodnoty uvedené na obaloch jednotlivých výrobkov, keďže trebárs také cereálie často obsahujú množstvo cukru i tuku, ale vlákniny a ďalších prospešných látok len zanedbateľné množstvo. Príručka zdravej výživy je skvelým spôsobom ako v oblasti zdravej stravy načerpať nové vedomosti a poznatky, ktoré sú základným predpokladom k zvýšeniu každodennej energie, sústredenia a eliminácie zápalov v tele! Nezáleží na tom, či ste riaditeľom firmy alebo mamička na materskej dovolenke, veď každý z nás by mal ovládať princípy zdravej životosprávy, prehľad funkčných potravín či recepty na výdatné raňajky, nápoje a snacky.

Čo ak som nestihol raňajky?

Ak ste predsa len tie raňajky nestihli, v taktom prípade skúste počas doobedia prijať dostatok tekutiny, napríklad vo forme ovocného nápoja (smoothie), ktorý je bohatý na množstvo vitamínov a minerálov, ktoré váš organizmus potrebuje prijať. Samotná voda je najmä ráno pre žalúdok ťažšia, a práve preto môžete pokojne siahnuť po zeleninových či ovocných šťavách, prípadne po nesladenom čaji. A ak neviete začať deň bez poctivej kávy, nezabudnite ju doplniť dostatkom tekutín, keďže káva naše telo odvodňuje.