Zdravé spôsoby, ako jesť viac čokolády

0
194

Som veľkým fanúšikom tmavej čokolády a to nielen na osobnej, ale aj na profesionálnej úrovni. Dokonca som v mojej poslednej knihe venovala celú kapitolu jej pozitívnym účinkom na ľudské telo, medzi ktoré patrí napríklad zníženie krvného tlaku, obmedzenie chuti na slané či sladké potraviny, alebo ochrana srdca a mozgu,“ vyjadrila sa Cynthia Sass, odborníčka na výživu a dietologička. 

Veľa ľudí má problém konzumovať len pár štvorčekov, pretože z dvoch či troch kúskov sa odrazu stane celá tablička. Prinášame Vám pár tipov, ako zdravo uspokojiť svoje hriešne chúťky a nezničiť svoje úsilie. Tieto spôsoby sú zaručené a odporúčajú ich odborníci na výživu. 

Primiešajte ju do koktailu

Pridajte si do svojho koktailu pár nasekaných kúskov horkej čokolády a zažeňte tú obrovskú chuť. Tiež môžete používať nesladený kakaový prášok. Cynthia Sass ho odporúča kombinovať s čerešňovo-kelovou príchuťou. Kakaová chuť a sladkosť čerešní prekrývajú horkosť zeleniny. Tiež je to veľmi zdravé, takže si môžete dať aj extra porciu navyše. Pri výbere kakaa si však dajte pozor na chemické spracovanie, pretože napríklad alkalizáciou stráca kakao svoju pôvodnú chuť a tiež väčšinu antioxidantov.

Pridajte ju do cereálií

Pridajte si svoju obľúbenú maškrtu do najdôležitejšieho jedla dňa. Primiešajte pár nastrúhaných kociek horkej čokolády do Vašich vločiek, alebo nimi posypte cereálie s jahodami a banánom. Uvidíte, že Vaše raňajky nadobudnú nový rozmer. Vedecké výskumy dokazujú, že takto zostavené raňajky minimalizujú pocit hladu, zabraňujú opätovnému nárastu hmotnosti a udržia Vám energiu oveľa dlhšie. Takže čokoláda pri chudnutí? Prečo nie!

Kropte ňou

Roztopte pár kúskou horkej čokolády nad vriacou vodou a pofŕkajte si ňou svoj pokrm. Uvidíte, že je to oveľa zábavnejšie a vyzerá to lepšie, ako keby ste si ju do jedla neustále strúhali. Ale to ešte nie je všetko. Novým kulinárskym hitom je vytváranie neobvyklých čokoládových kombinácií, takže sa nebojte experimentovať. Pofŕkajte si čokoládou napríklad špargľu alebo pečený karfiol. Skúste čokoládu s olivami, paradajkami a strúčikmi cesnaku. Niečo také ste určite ešte nejedli! Nehovorte „fuj“, kým neochutnáte. 

Pridajte ju do masla

Vedeli ste, že dnes je nesmierne trendy domáce maslo z orechov a semien? V súčasnej dobe už nieje problém zohnať oriešky všetkých druhov – od klasických, lieskových cez kešu, arašidy až po makadamiové či para orechy. Tiež existuje nespočetné množstvo semien – slnečnicové, ľanové, tekvicové, konopné… Orechy a semená zmiešajte s kokosovým maslom a pridajte pár kúskov sušeného ovocia. A prečo tam nepridať aj pár kúskov čokolády?

Experimentujte so slanými jedlami

Slané vegetariánske jedlá namočené v čokoláde môžu znieť trošku neobvykle, no zamyslite sa… Na svete existuje mnoho takých jedál. Napríklad tradičné mexické jedlo pozostávajúce z čokolády, chilly a iného korenia. Kombinácia slaných jedál a čokolády je príjemným vybočením zo sladkého stereotypu. Skúste ju kombinovať napríklad s pečeným baklažánom a uvidíte, že ani takáto kombinácia nie je na zahodenie. 

Zdroj: news.health.com

Foto: grandwallpapers.net, recipes.cook13.com, prozeny.blesk.cz, alldayidreamaboutfood.com, smallfootprintfamily.com, cafe-nussbaumer.at