Iste ste v spojení s internetovými vyhľadávačmi zachytili skratky SEO či PPC. I keď význam tušíte, rozdiel medzi týmito dvoma čarovnými skratkami nemusí byť hneď jasný. A áno, pri správnom využití dokážu doslova robiť zázraky.
SEO – Search Engine Optimization alebo contentový kráľ
Poznáte priečku, na ktorej sa nachádza vaša webová stránka v organickom vyhľadávaní? Pokiaľ výsledok nie je uspokojivý, SEO optimalizácia je pravý nástroj, ktorý vám pomôže. Vďaka nej dokážete zvýrazniť viditeľnosť vašej webovej stránky nielen pre užívateľov, ale i vyhľadávač. Ten posúdi relevantnosť obsahu na stránke a priradí jej index. Základom je písať jasne a nápomocne pre vašich čitateľov, vysvetľovať jednoducho a nezabúdať na používanie hypertextových prepojení, ktoré tzv. „boty“ prehľadávajúce stránku, doslova milujú. Vždy však platí zásada – všetko s mierou. Nesnažte sa optimalizovať len pre vyhľadávač, algoritmy vás odhalia a všetka snaha vyjde nazmar.
PPC – Pay Per Click, nástroj pre online kampane
PPC reklamy, napríklad v Google Adwords, zabezpečujú zobrazovanie reklamných príspevkov popri organickom vyhľadávaní. Je dôležité podotknúť, že hoci vám bude bežať PPC kampaň napríklad na Googli, pozíciu v organickom vyhľadávaní vám to nezlepší. Pokiaľ však chcete rozšíriť publikum vašej stránky či presnejšie cieliť, PPC reklama je vhodnou voľbou. Obzvlášť pre menšie spoločnosti, ktoré nemajú kapacitu pravidelne sa starať o svoje SEO optimalizácie a chcú priblížiť zákazníkom aktuálne či sezónne ponuky, zlepšiť predaj či zvýšiť konverzie na stránke.
Čo si teda vybrať? SEO či PPC?
Hlavným aspektom, ktorý dokáže pri výbere zavážiť sú financie. Potešíme vás, SEO optimalizácia je úplne zdarma, nakoľko Google si dáva záležať na posúdení relevantnosti výsledkov pri vyhľadávaní užívateľmi. Pri PPC je vhodné stanoviť si rozpočet a pri vhodnom nastavení kampane ho dokážete využiť naozaj efektívne – za reklamu totiž platíte až vtedy, keď na ňu nejaký zvedavec klikne.
Našim odporúčaním je zvážiť obidve formy propagácie webovej stránky vo vyhľadávaní. Popri riadení PPC kampane v AdWords viete využiť efektívne nástroje ako „KeyWord Tool“, ktorý vám pomôže s kľúčovými slovami. „Tracking Tool“ zas odmeria účinnosť kampane, či a koľko vám prináša nových návštevníkov, prípadne konverzií. Z časového hľadiska je PPC kampaň riešením, ktoré zaberá ihneď, SEO optimalizácia je dlhodobým procesom, ktorý prináša ovocie zväčša najskôr o pol roka.
Vo svete, kedy ľudia najprv hľadajú a klikajú na internete predtým, než si vyberú reštauráciu, školu, zdravotné stredisko a podobne, určite stojí za zváženie zviditeľnenie vašej stránky vo vyhľadávaní prostredníctvom online marketingu. Teraz už iste viete, s čím vám pomôže SEO a s čím PPC.