Tipy, ako zväčšiť priestor v predajni

0
1792

Problém priestoru, to je to, čo trápi väčšinu predajní. Kde uložiť všetok ten tovar, prepravky na mäso či veľké sudy na kvas, s tým sa borí nejeden predajca a v snahe ušetriť nejaké miesto sú ochotní vymyslieť kadečo. Aj preto sú všetkými desiatimi za, ak im niekto pomôže tento problém vyriešiť rýchlo, efektívne a relatívne lacno. Áno, to sa skutočne dá, len je treba vedieť ako.

Všemocné farby

Povedzme si rovno, tu ide síce skôr o optické zväčšenie priestorov, ale aj to sa rozhodne ráta. Tento dojem dosiahnete celkom ľahko, stačí, ak jednu stenu zvýrazníte žiarivou farbou, prípadne siahnite po teplo domova navodzujúcej tapete, ktorá Vašu predajňu bez pochýb osvieži. A tiež priestor opticky zväčší.

Vertikálne umiestňovanie tovaru

Ak sa však neuspokojíte iba so zdanlivým zväčšením Vašich predajných či skladových priestorov, potom musíte podniknúť iné, radikálnejšie kroky. A tiež si uvedomiť, že základ ušetrenia každého metra štvorcového je aj v správnom rozmiestnení tovaru. Ideálne je ukladať ho čo možno najviac do výšky, na trhu sú rôzne regály do predajne, ktoré Vám v tom budú veľmi nápomocné.

Najjednoduchším spôsobom, ako dosiahnuť tento efekt, je umiestniť regály aj regálové systémy v rôznych výškach. Aby bol dojem úplný a dokonalý, môžete pozdĺž týchto regálov či hoci aj zo stropu zavesiť nejaké zaujímavé, pútavé dekoračné predmety, ktoré pritiahnu pohľady Vašich zákazníkov aj na tovar uložený mimo ich zorného uhla.

A hlavne sklady ani regály neprepĺňajte!

Dôležité je vždy dbať na to, aby ste mali v predajni dosť tovaru, ale zároveň sa vyhnite dojmu preplnenosti. Pôsobí to neprehľadne, je to neprehľadné, až priam chaotické a nebudí to dobrý dojem. Dôležité je mať v predajni čisto a prehľadne, čo rozhodne nedosiahnete, ak na Vás bude zovšadiaľ niečo vyskakovať.

Je pochopiteľné, že keď potrebujete uskladniť aj nadrozmerné nádoby na dažďovú vodu, tie zrejme len tak neschováte, ale v prípade, že ide o zbytočné prepĺňanie predajne tovarom, ktorý tam ani nemusíte priamo skladovať, nerobte to.

Navoďte radšej dojem pohody a maximalizujte Váš priestor, aby ste sa v ňom Vy i Vaši zákazníci cítili dobre.