Ak vám niekto bude tvrdiť, že nový motor na aute je zabehnutý od začiatku povedzte mu, že nemá pravdu. Nový motor na aute nemôžete hneď od začiatku zaťažovať na maximum. Motory na dnešných autách sú oveľa modernejšie a technologicky vyspelejšie, ale zábeh je stále dôležitý. Vývoj materiálu a maziva síce dĺžku zábehu znížilo, no nikdy nemôžete, že dnes už môžete auto zaťažovať na maximum od začiatku.
Skúšobná prevádzka nie je zábeh
Povinnú skúšobnú prevádzku nemôžete považovať za zábeh. Ak motor na Opel Grandland zaťažíte hneď od začiatku, môžete nastať dva problémy. Buď zapečiete piestne krúžky a s tým aj neskoršia vyššia spotreba oleja. Ak budete necitlivo zaobchádzať s motorom dosiahnete jeho uvoľnenie. S tým neskôr zistíte, že dolievate olej častejšie než by bolo normálne. V tej situácií vás neprekvapia asi ani klepotavé zvuky ložísk kľukového hriadeľa.
Nezabehávajte len motor
Zábeh sa netýka len motora, ale aj prevodovky a bŕzd. Opatrný prístup si vyžadujú aj ozubené kolieska a ložiská v prevodovke a diferenciáloch. Napríklad ani nové pneumatiky na Opel Astra nemajú hneď maximálnu priľnavosť.